Bahrain Lifts Ban on Online Edition of Al-Wasat Daily

Al-Wasat Bahraini newspaper

Bahraini authorities on Thursday lifted a ban on the electronic edition of the only independent daily in the Gulf Kingdom,  Al-Wasat.

The information ministry said in a statement that it has decided to allow the daily to use electronic media, after it had banned the daily on Monday from posting online as a part of amid wide-scale crackdown on pro-democracy protesters.

The ban that was open-ended did not affect the paper edition, and was “due to the newspaper’s repeated publishing of and spreading (material) that sows sedition in society and harms national unity”, the ministry said at the time.

The suspension of Al-Wasat’s online operations followed a brutal crackdown on dissents by the authorities in Bahrain.

On Sunday, Al-Khalifa regime announced the execution of three activists over their alleged role in killing a member of Emirati forces assisting Manama in its clampdown on Bahraini demonstrators in the northern village of al-Daih back in March 2014.

The execution of Ali Al-Singace, Abbas Al-Samee and Sami Mushaima sparked public anger, with protesters taking to streets to voice rejection to the crackdown, stressing that the trial of the trio relied on forced confessions.

Al-Wasat was suspended for two days in August 2015 after being accused of “violating the law and repeated dissemination of information that affects national unity and the kingdom’s relationship with other countries”.

(Source / 21.01.2017)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *